.

PKR parti tidak berhaluan?

>> 09 Mei 2009

"Matlamat utama PKR adalah untuk memastikan Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri. Apa cara, termasuk menolak kepentingan Melayu sekali pun akan dilakukan untuk tujuan itu. Padahnya tengoklah apa yang sedang berlaku kepada negara ekoran kewujudan PKR"

Sumber / Tulisan penuh : sini

-------------
Memang, sejak tahun 1998 lagi..sejak anwar di tahan ISA.. kewujudan PKR (dulu keADILan) hanyalah mahu membebaskan anwar dari tahanan ISA.

Sekarang kita boleh tengok, macam mana anwar dan konco-konconya berjaya mengekploitasikan parti lain, untuk melonjakkan dirinya supaya di pilih untuk dijadikan bakal PM, walhal pemimpin parti lain ada juga yang terhebat dan mustahil tidak terdetik di dalam hati mereka, yang mereka juga mengidam untuk memegang jawatan tertinggi di Malaysia itu.

Banyak perkara pelik berlaku disebabkan anwar, tetapi kenapa masih ada segelintir masyarakat yang tetap mengharapkannya;

Isu 'suntikan arsenik dan virus HIV adalah cereka yang heboh masa anwar dalam tahanan ISA. Virus yang boleh hidup dalam darah manusia dan akan memusnahkan perumahnya paling lama 5 tahun..tetapi 'masih' hidup dalam tubuh anwar - jika lah cerita suntikan itu benar, maknanya anwar dah lama kembali mengadap Ilahi.

Benar ke cerita itu?

Isu pembunuh misteri yang dikhabarkan akan membunuh anwar sehinggakan anwar lari bersembunyi di kedutaan asing. Tetapi kenapa anwar dapat pula berkempen dan berceramah di khlayak.

Ada yang lucu menegur, mengatakan pembunuh upahan/misteri tersebut pergi bercuti bersama keluarga sempena cuti sekolah! Sebab itulah misi pembunuh tersebut tidak dapat dilakukan walaupun anwar berada di tempat awam..iaitu tempat yang senang untuk dijalankan operasinya.

Elok kalau di ubah.. Parti Keadilan Rakyat, ubah kepada Parti Keadilan Wakil Rakyat.. jangan pergunakan nama Rakyat.. kang jadi macam Plaza Rakyat, sampai sekarang masih mengharap.

Wassalam..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP