.

Menantu Yg Disayangi Tok Guru

>> 29 Disember 2009

Kata Azidi dalam blognya 'kickdefella' menulis mengenai 'Penipuan' yang dilakukan oleh Menantu Tok Guru kepada peniaga di Kota Bharu, Kelantan.

Peniaga yang menduduki bangunan Pasar Lambak Arked UDA dan Pasar Lama MPKB BRI telah dipindahkan ke Bazar Tok Guru. Bangunan ini diusahakan oleh Kerajaan Negeri Kelantan menerusi PMBK tanpa berorientasikan keuntungan di tanah seluas 5.9 ekar.

Menurut Azidi, seramai 416 peniaga telah terbabit dengan pemindahan berkenaan yang dijanjikan kemudahan berniaga yang baik dengan penyediaan pelbagai infrastruktur oleh kerajaan negeri Kelantan.


"Malang bagi peniaga, beberapa bulan selepas menang besar didalam pilihan raya umum ke 12, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman selaku Ketua Pegawai Operasi PMBK telah bersetuju untuk menyerahkan projek Bazar Tok Guru kepada sebuah syarikat bernama Sensatimur Sdn Bhd.

Katanya lagi, Menantu Nik Aziz telah mengorbankan matlamat asal penubuhan Bazar Tok Guru yang tidak menguntungkan dengan memberi kelulusan sebanyak 1.5 ekar sahaja. (sebelum ini 5.9 ekar).

"Dengan cara ini, Menantu Nik Aziz melalui syarikat Sensatimur telah memberi pinjaman berjumlah RM5.5 juta kepada PMBK dan PMBK perlu bayar dalam tempoh 12 bulan dari tarikh siap bazar menerusi penyerahan hak jualan gerai milik PMBK untuk dijual oleh Sensatimur.

"Sensatimur akan ambil 50% dari hasil jualan setiap unit bagi mendapatkan semula wang RM5.5 juta itu.

Untungnya Menantu Nik Aziz dengan hanya menjual 'saham' Tok Guru kepada anak syarikat Kerajaan Negeri Kelantan. Patutlah kenapa Abdul Ariffahmi tidak mahu meletak jawatan dalam tempoh 24 jam sebagaimana dilakukan oleh Azidi, sebaliknya pada bulan Mac 2010 akan datang.

Fahmie memang 'pakar Penipu' apabila memberi pajakan kepada Sensatimur dengan pajakan 99 tahun tanpa sebarang sekatan kepentingan dan syarat yang jelas. Bunyinya macam pajakan di Perak yang diberikan oleh Bekas Menteri Besar Nizar Jamaluddin kepada Tokey Lombong Cina sehingga berlaku 'kejatuhan PAS melalui tiga orang katak dari PKR dan DAP'.

Bukan itu sahaja, Menantu Nik Aziz telah menjadikan Sensatimur sebagai korporat monopoli projek berkenaan apabila tingkat bawah dijual kepada syarikat berkenaan dan PMBK hanya mendapat hak bagi aras satu dan dua sahaja.

Kiralah berapa untung yang diperoleh Menantu apabila setiap saiz 8X10 kaki dijual pada harga RM92,000.00 seunit. Mahal tu. Ini bukan sewa untuk lot perniagaan di KLCC atau Puduraya. Bayangkan, siapakah yang akan menyewanya nanti! Sudah tentu Tokey Cina yang kaya.

Peniaga Melayu yang kais pagi, makan pagi tidak mampu menyewa lot kedai berkenaan kerana mahal! Inikah dibanggakan oleh Nik Aziz selama 19 tahun memerintah Kelantan selain menjadikan Kelantan sebagai Serambi Buddha!

Menantu Nik Aziz sebenarnya mahu membunuh peniaga Melayu BUKAN membantu. Apabila ini berlaku, PAS akan kata, UMNO gagal bela Melayu sedangkan yang bunuh Melayu adalah 'Menantu Ulama PAS'.

'Menantu' bukan sahaja boleh membeli banglo milik Dr. Rosli (bekas Ketua Penerangan PAS Kelantan) malah boleh membawa balik enjin jet yang hilang untuk kegunaan Nik Aziz ke Mekah pada tahun 2010 akan datang.

Mertuanya tidak perlu lagi menaiki penerbangan pesawat MAS dan mendaftar dengan tabung Haji untuk ke Mekah lagi.

Kata Azidi, Sewaktu majlis pecah tanah projek berlangsung, Persatuan- Persatuan Peniaga Kota Bharu telah mengambil keputusan untuk tidak hadir kerana ternyata YAB Tok Guru telah melanggar perjanjian persefahaman di antara kedua-dua pihak iaitu;

1. Harga jualan setiap unit melambung lebih 100%.

2. Peniaga yang asalnya dijanjikan penempatan ditingkat bawah kini diarah berpindah ke tingkat 1 dan 2

3. Semua ini berlaku tanpa para peniaga diajak berunding terlebih dahulu.

4. Usaha peniaga untuk mengadakan dialog dengan PMBK didalam suasana sihat telah tidak dilayan oleh Ariffahmi.


abe MIE-Untunglah dapat Mertua macam Nik Aziz. Kalau dibandingkan dengan Dr. Rosli Allani Abdull Kadir, Mantan Ketua Penerangan PAS Kelantan, dia 'bernasib tak baik'- DIBENCI MERTUA. Selepas berkahwin pun dikejar Metua., tetapi bagi Fahmie, selepas berkahwin, dia dibelai oleh Mertua seperti mengambil kucing kurap di jalan sebagai anak emas- didodoi dan diberi susu.

Nasihat abe MIE- carilah Mertua sebaik Nik Aziz.

Rasa nak ketawa juga... hehhehehe, kihkihkih

Kisah menantuku menantuku jua di petik dari : abe mie terjah


Petikan asal, klik di sini

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP