.

Anwar suka cakap besar

>> 30 Mei 2010

Saya melihat Anwar suka cakap besar berkaitan sesuatu perkara. Anwar suka di kelilingi oleh microphone dan reporter yang besar besar tetapi kadang kadang perkara yang di cakap tak pun besar. Saya rasa Anwar suka sangat publisiti dan spot light dan bombastic words dalam press statement. Kalau melihat bahasa di gunakan dalam press statement Anwar, semuanya bombastic mr bola bola dan biasanya perkataan itu tidak selalu di guna dalam normal political press statement. Adakah Anwar juga mahu meng impress kan orang dengan perkataan yang hebat hebat. Dalam blog dan ucapan, Anwar juga mencerita dia berjumpa dengan raja itu raja ini, personaliti ini personaliti itu dengan bangga tetapi bagi mereka yang tahu personaliti tersebut , mendengar namanya telah cukup meluat. Terbaru Anwar menyebut telah bertemu dengan pengurus dana trilion dollar america. Adakah ini satu lagi mr fantastic bombastic Anwar?


ini lah kata kata Anwar dalam blog nya untuk menunjukkan beliau hebat dan berkawan dengan fund manager trillionaire seolah olah ekonomi Malaysia berada di tangan nya. Mungkin mesej nya "You get it if you abide with me , you lose it if you thrash me. " Dalam blog posting nya ini Anwar turut menuduh Bank Negara dari segi pengurusannya. Ini berat.

"Saya telah bertemu dengan ramai pengurus dana di rantau ini, yang mewakili aset yang berjumlah USD 1 trillion dan mereka telahpun menyatakan sokongan mereka kepada perubahan menyeluruh di Malaysia termasuklah kebebasan kehakiman, media dan pihak polis serta agensi pencegah rasuah yang lebih professional, juga peraturan yang mesra pelabur dan jaminan tiadanya campur tangan ahli politik di dalam pengurusan Bank Negara. Inilah antara polisi yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat untuk dilaksanakan, dan insiatif inilah yang gagal diambil oleh pentadbiran sekarang terutamanya selepas 8hb Mac 2008."


Anwar pernah menulis dalam blog nya menceritakan pertemuan nya dengan bekas president Estarada filifina. Mungkin beliau bangga dapat makan malam dengan Estarada tetapi kalau orang tahu siapa estrada sudah tentu hendak termuntah kalau di sebut nama estrad. Estarada laknatullah adalah personaliti yang menyambung pembunuhan rakyat muslim moro selepas perjanjian damai OIC semasa Marcos dan Estrada juga adalah individu yang menyokong perang besar besaran dan terbuka keatas rakyat islam moro dalam konflik sekarang di filifina. Oleh itu bila nak bermegah dengan kawan yang hebat , pasti lah mereka benar benar hebat , kalau tidak orang akan melabel kita dengan ,' sebegitu kawan , sebegitulah perangainya"

Sumber : Al-Muslimin

Bagaimana kawan..begitulah perangainya. Manusia-manusia

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

Sumber (Bermula Mei 2010)

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP