.

Mogok Lapar bala

>> 24 Mei 2009

Gambar : mogok lapar?

Saya ada terbaca beberapa artikel yang mengatakan ada seseorang pemimpin Melayu yang beragama Islam, yang waras serta berpendidikan tinggi mahu mengadakan MOGOK LAPAR gara-gara ketewasannya dalam mendapatkan semula pangkat, darjat, harta, kedudukan dan kemewahan duniawi.

Adalah amat tidak moleknya seseorang yang beragama Islam mahu menyiksa diri walhal menyiksa diri adalah di tegah oleh agama Islam serta norma-norma seseorang yang bergelar 'Insan' itu sendiri.

Apa yang dapat dari perbuatan itu? Pahala?..Jauh sekali.. Dosa sudah tentu dapat kerana menyiksa diri sendiri (tubuh badan).

Setahu saya.. manusia yang terbanyak kes Mogok Lapar ialah orang di India yang beragama Hindu..

Mana molek melakukan mogok lapar atau berpuasa sunat.. Berpuasa sunat tidak menyiksa kerana dengan melakukannya, ia dapat menyihatkan badan. Masa berpuasa juga tidak lama.. dari terbit fajar hingga terbenam matahari.

Mana tau kan..kot2 masa timbangan di Padang Masyhar.. kerana pahala puasa sunat (yang menggantikan mogok lapar) tersebut, boleh memberatkan timbangan ke arah kebaikan mengatasi kejahatan, dan dapat masuk syurga 'cash'.

Allah sahaja yang tahu..

Wassalam...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP