.

Kena salahkan BN lagi ke?

>> 08 September 2009

Berita dari BH

Aziz diminta beri bukti ada yang akan keluar pakatan

ALOR SETAR: Pemuda Pas Kedah meminta Ketua Umno Bahagian Kulim/Bandar Bharu, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir membuktikan dakwaannya bahawa beberapa orang lagi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat akan keluar dari gabungan itu.

Ketuanya, Ahmad Yahya, berkata Abdul Aziz mencetuskan kekeliruan dan keraguan di kalangan rakyat Kedah dengan dakwaannya itu.

"Kenyataan beliau menyebabkan kita terfikir bahawa Adun yang didakwa akan meninggalkan parti sama ada dirasuah atau dipaksa atau dibeli oleh BN," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis terhadap kenyataan Abdul Aziz itu di sini hari ini.

Baca seterusnya

**************

Dia (Aziz) kata, ADUN akan lompat kerana...;

1. Di rasuah

2. Di Paksa

3. Di beli

4. Tidak yakin lagi dengan perjuangan yang semakin terpesong dari landasan asal (sy tambah) tapi Aziz tak sebut (no 4) ni.

***************

Zulkifli Nordin dalam blognya menyebut;

Saya mengambil sikap memahami tindakan YB Radzhi yang sejak daripada awal kemenangan pada 08 Mac 2008 telah membangkitkan beberapa isu yang beliau rasakan serius dan perlu tindakan segera.

Saya yakin tindakan yang diambil oleh YB Radzhi adalah atas dasar prinsip ... Saya ingin menegur rakan-rakan dalam PKR termasuk daripada Pakatan (Rakyat) supaya jangan cepat memfitnah, membuat tuduhan liar dan menuding jari.

Satu masalah serius yang difikirkan oleh YB Radzhi ialah mengenai perpecahan umat Islam dan orang Melayu di Malaysia, yang semakin ketara sejak pilihanraya 08 Mac 2008. Beliau antara orang paling sedih apabila Kerajaan PAS diugut oleh wakil tunggal DAP dalam DUN Kedah dalam isu penutupan pusat penyembelihan babi di Kg. Berjaya, Alor Setar.

Beliau sangat teringin melihat pemimpin-pemimpin Melayu Islam daripada PAS, PKR dan UMNO duduk semeja untuk mencari kata sepakat demi ukhwah Islamiyyah dan maruah agama yang makin tercabar.

Malahan beliau pernah memberitahu cita-citanya agar dapat Tuan Guru Haji Hadi, Dato' Seri Anwar duduk berbincang dan bermuzakarah bersama dengan Pak Lah (PM masa itu).

Baca lagi

*****************

PKR yang tidak berjuang atas dasar agama seperti PAS dah sedar.. PAS bila nk sedar. Dah jauh ter'gelechah' rel tu.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP