.

UNDI POS : Kenapa BN Yang selalu menang?

>> 10 Januari 2009

Pada firasat ambo.. undi pos selalu memenangkan calon2 BN adalah :

1. Kebanyakan mereka (yang mengundi pos) adalah kakitangan kerajaan, jadi mereka ini seolah-olah terhutang budi kepada kerajaan. Pendek kata.. dimana bumi di pijak..disitu langit dijunjung.

2. Ramai dikalangan pengundi pos adalah anggota polis. Jadi.. umum mengatahui, ketua PR iaitu Janeral Temberang Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin senada dengannya selalu menyamakan yang Polis ini adalah 'anjing kerajaan'. Ada kemungkinan polis-polis (termasuk FRU) memberontak dan mengurangkan undi pengikut2 Jeneral Temberang ini.

3. Ramai di kalangan askar, polis & FRU adalah kenalan ambo.. pada setiap PRU atau PRK, mereka memangkah sendiri kertas undi.. jadi jika ada khabar mengatakan bahawa ada pihak atasan (bos mereka) yang 'tolong pangkah', itu adalah tidak benar.

Jadi disini.. tak perlu lah kita mengatakan yang ada sabotaj dalam undi Pos. Melainkan kita ada bukti sahih lagi kukuh untuk membuktikan ada pihak-pihak yang sabotaj dalam pengundian pos.

Kalau ada di kalangan kita (Pembangkang) yang terjumpa bukti sahih ini. Silalah kemukakan kepada pihak berwajib. Kalau tak ada..tak perlu lah sebar FITNAH.

wassalam. kita merancang ke arah kebaikan.

4 ulasan:

Tanpa Nama,  10 Januari 2009 pada 8:12 PTG  

tapi amat malang, dikalangan guru kebanyakkanya pembangkang,golongan yg tak tau bersyukur yg terlalu banyak kemudahan diberikan kpd mereka,konon berlagak pandai.

KME 10 Januari 2009 pada 8:59 PTG  

Salam perkenalan,

Ambo pun ada dengar, tetapi tak ada bukti sahih yang mengatakan apabila mereka mengundi, ketua mereka duduk depan.

Sesiapa hok tok pakok BN, habihlah dio.

Ambo sendiri tok tahu sama ado betul ata dok - cumo dengar ore cerito.

guane too 10 Januari 2009 pada 9:28 PTG  

ana pun ada dengor cerita..

takkala orang2 polis buang undi,, ada bersama2 didalam dewan mengundi,, wakil wakil calon yang bertanding menjadi pemerhati proses pengundian...

tak taulah wakil calon dari parti pembangkang terdiri dari oku.. (orang yang tak dapat melihat).. atau buta hati, buta akal, dan membabi buta,,,,..

Tanpa Nama,  11 Januari 2009 pada 6:51 PTG  

Barisan Alternatif dah start jadi Barisan Imaginatif la pulakk.. Khayal je lebih macam Jeneral Temberang tuh wakakakaka. Asyik berkhayal tak sudah sampai bila pun takkan maju.. buat kerja nak bangunkan rakyat malas.. Khayal je lebih PR nih..

abrocadabro:- masa mengundi semua wakil ada termasuk pemerhati dari Barisan Imaginatif (barisan khayal lebih).

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP