.

Bacalah Temberang Anwar ini...

>> 02 Februari 2009

Dua hilang, 200 lagi datang sebagai ganti :: Anwar (1/2/2009)

BUKIT MERTAJAM – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan mengulas lanjut berkaitan dua Exco Kerajaan Negeri Perak yang dikatakan lompat parti seperti yang disahkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Menurutnya, beliau tidak mengia atau menidakkan kenyataan itu serta menegaskan Kerajaan Negeri Perak masih stabil dan mereka masih setia kepada parti. “Barisan Nasional (BN) pernah mengatakan adalah tidak bermoral jika pemimpin lain masuk Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi jika sebaliknya berlaku, ia disifatkan sebagai bermoral. “Dua Exco di Perak telah hilang sejak lima hari lalu dan masih tidak dapat dikesan dan gagal dihubungi melalui telefon bimbit,” kata Anwar.

Menurutnya, kehilangan kedua-dua Exco ini mungkin mempunyai hubung kait dengan pertuduhan kes rasuah yang mereka hadapi. Katanya, pertuduhan itu berkemungkinan palsu dan hanyalah rekaan untuk memujuk kedua-dua Exco menyertai mereka. Tuduhan kes rasuah itu mungkin digugurkan jika mereka bersetuju dengan syarat-syarat yang dikenakan oleh pihak terbabit. Anwar berkata, mereka juga mendapat maklumat kedua-dua Exco yang hilang dikatakan telah bertemu dengan pemimpin tertinggi dalam UMNO.

“Kita tidak perlu menyorokkan sesiapa kerana dalam Pakatan Rakyat (PR), dua hilang, 200 akan datang sebagai ganti,” katanya.

Menurutnya, rakyat memerlukan perubahan yang lebih baik dalam pemerintahan dan buktinya PR mendapat sokongan padu daripada rakyat dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu baru-baru ini. Beliau berkata demikian ketika hadir ke majlis sambutan dan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina di Dewan St Anne, Bukit Mertajam semalam. Hadir sama, Datuk Seri Wan Azizah; Ketua Menteri, Lim Guan Eng; Timbalan Ketua Menteri 1, Mohammad Fairus Khairuddin; Exco kerajaan negeri, Law Choo Kiang; ADUN Machang Bubok, Tan Hock Leong dan beberapa pemimpin PR Pulau Pinang.

Sumber : Sinar Harian (edisi Kelantan)
-----------------------------------------------------

200? Wow.. nk cari kat mana tu?

Sedangkan 31 orang (projek 916) yang di janjikan dulu ntah kemana, nk tambah temberang lagi ke Dato Sri?

Bongkak betul..

Dalam PAS, kita di ajar agar berhati hati.. kalau bab-bab ahli yang nk menyeberang ke parti lawan, itu adalah amaran & perlu di ambil serius..

Anwar : "Ala, dua aje..aku blh dapat 200 orang lagi la"
PAS : "Alamak..dua dah keluar, kena kerja betul2 ni.. apa masalah ni?"

Itulah kelebihan PAS berbanding PKR, pengalaman tu penting.. PAS pernah kena tendang dari Perikatan, Pernah kalah teruk pada PRU 11, 2004.. PKR hanya menumpang populariti PAS. Alih2 cucuk ideologi 'baru' kepada PAS.. tu la yang menyebabkan PAS semakin 'tergelecah rel'.

RPK K. Terengganu; PAS yang menang, bukan PR.

PAS semakin jauh dari perjuangan asal? : baca sini

1 ulasan:

Tanpa Nama,  2 Februari 2009 pada 7:00 PTG  

tunggulah sehari dua lagi...

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP