.

Mustahil UMNO akan tukar

>> 18 Julai 2010


KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata kekuatan politik orang Melayu adalah bergantung kepada kesediaan UMNO untuk menukar dasarnya kepada Islam. "Pada saya, kalau UMNO tukar dasarnya daripada Melayu kepada Islam, orang Islam makin kuat dan politik Melayu bertambah kukuh.

Baca Penuh

---------------

Mustahil UMNO akan gadaikan Islam seperti yang telah PAS lakukan. Dihadapan penyokong 'perkataan Islam cair di mulut' manakala di hadapan DAP 'tiada Islam dan menunduk di kaki DAP'. Pemimpin PAS menjadi 'manusia dua alam'. Islamic boleh, sekular boleh - bergantung kepada kekuatan undi yg bakal dapat. Kalau persen Melayu lebih ramai dari bangsa lain - Islamic, Kalau persen bangsa lain melebihi Melayu - Sekular. Hebat kan?

Cuba datang dengar ceramah2 PAS samada di dalam sekolah SAR atau padang2 di kampung di Kelantan, Islam adalah segalanya-Islam tu Islam ni, orang ni sekular, kapir (jarang2), tetapi apa pula kata mereka jika berada di Selangor, penang atau perak?

Setakat Haji Hadi dan Nasharuddin, Nik Aziz boleh fire. Kemudian mewakilkan diri untuk berjumpa TPM, orang kampung ingatkan mahu kukuhkan perpaduan Islam, tetapi dia pergi minta duit minyak. Hebat Tuan Guru, silap hari bulan, TPM pun dia boleh fired.

1 ulasan:

DR 1221 19 Julai 2010 pada 1:36 PG  

kejap gitu kejap gini pok jik kita ni

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

Sumber (Bermula Mei 2010)

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP