.

Cerita bekas Tentera menyeleweng undi pos

>> 07 Oktober 2009

Seorang bekas sarjan hari ini mengakui pernah terlibat memangkah BN bagi pihak anggota-anggota tentera dalam dua pilihan raya umum semasa bawah pentadbiran bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Abu Kassim, yang bertugas sebagai “sarjan gaji”, berkata beliau dan beberapa kakitangan tentera dalam bahagian pentadbiran, seperti ketua kerani, mendapat arahan bagi memanipulasikan undi pos daripada pegawai pentadbir kem.

Abu, sudah kira-kira 10 tahun menyertai PAS, bagaimanapun tidak ingat tarikh tepat dan tempat peristiwa itu dengan alasan ia “sudah lama” berlaku.

“Saya tidak ingat. Lama sudah. Tetapi dalam pilihan raya besar (umum), zaman Dr Mahathir dulu,” katanya kepada Malaysiakini pagi ini.

Anak kelahiran Kuala Pilah itu menganggotai tentera darat selama 23 tahun daripada 1969 sehingga 1989. Beliau paling lama berkhidmat di Markas Stesen Staf Port Dickson.

Abu kini seorang ahli jawatankuasa undi pos Pemuda PAS yang diketuai oleh ketua penerangan dewan itu Suhaizan Kaiat.

Sumber : Malaysiakini.com

*********

Wow.. tu dia;

POINT-NYA;

1. Zaman TDM memerintah (maksud dia zaman TDM jadi PM) - bermula 16 Julai 1981 hingga 31 Okt 2003.

2. Dua PRU di Zaman TDM (yang di maksudkan oleh bekas sarjan) ialah (mungkin) 1982 dan 1986 (RUJUK) - Mustahil dia tak ingat (nyayuk ka?)

3. Kenapa baru sekarang di timbulkan "sarjan pangkah" ni, walaupun dia dah 10 tahun dalam PAS, dah berkali-kali PRU dan PRK, masa BERSIH buat demo dia tak pula keluarkan kenyataan ini (padahal dia AJK undi Pos pemuda PAS), PRK K.Terengganu (kecoh juga pasal undi POS) dia tak keluar kenyataan. dan..dan...dan...

4. Tidakkah sekarang ini, semasa proses pengundian pos dijalankan, agen parti boleh berada di tempat pengundian POS di lakukan.

5. Lepas ni keluar isu menukar kotak undi Pos pulak kot.

6. Mentang-mentang la Bangan Pinang ramai pengundi Pos, isu undi pos dan kebajikan tentera di korek keluarkan.

7. Kalau undi Pos sudah dikatahui akan di sabotaj, kenapa pula terhegeh-hegeh mahu minta kebenaran untuk berkempen dalam kem?

8. Betul la ana punya guru ada cakap, di akhir zaman, orang yang mengaku 'lebai' tu lah banyak buat kerosakan..

Wassalam

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP