.

Orang yahudi mengguna dan mengkaji al-Quran, org Islam?

>> 09 Jun 2010

* Dalam taktik peperangan zaman dahulu, cara orang kafir mengalahkan tentera Islam ialah dengan meniru taktik yg digunakan oleh tentera Islam.

* Orang yahudi mengakui dan mengkaji isi kandungan al-Quran untuk memperhebatkan bangsa mereka dan digunakan untuk menjatuhkan ummat Islam.

* Orang Islam hanya pandai membaca dan pada masa yg sama menyimpan al-Quran di dalam almari.

* Bagi saya, tidak salah kita mengkaji dan belajar dari apa yg orang yahudi buat. Kerana Nabi S.A.W sendiri menyuruh ummat Islam belajar/menuntut ilmu walaupun sehingga ke negeri China (yg bukan negara Islam).

* Tetapi petikan dari Malaysiakini, lain macam bunyinya;

Menurut Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad, part itu mendapat maklumat dan beberapa bukti bergambar mengenai perpustakaan MITI yang menyediakan khas untuk bahan bacaan, majalah dan informasi perdagangan rejim Israel.

“Perpustakaan di tingkat 11 ini terbuka bukan sahaja kepada kakitangan tetapi kepada orang ramai terutamanya ahli perniagaan Malaysia untuk rujukan. Oleh itu tindakan MITI ini sekaligus dianggap sebagai satu usaha mempromosikan perdagangan dan industri Israel dalam negara,” katanya kepada Malaysiakini menerusi email.

Menurut Idris, antara yang boleh ditemui di perpustakaan berkenaan adalah majalah Israel-Asia Trade, Israel Review, buku Advantage Israel, Trade Policies Review (Israel), Advance Technology From Israel, Opportunity Israel, The Economics of Israel, Douanes (Buku kod tarif perdagangan Israel) dan beberapa lagi.



Note: Macam mana nk kalahkan mereka kalau kita tak belajar cara mereka..

Senarai boikot produk Israel yg dikeluarkan oleh pertubuhan Islam di England; http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.html

Maaf..APCO tiada dalam senarai boikot;

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP