.

(PAS , Tersungkur Di Puntu Syurga) ; Gapo nis Tuang Guru?

>> 19 Oktober 2008

Ada tu.. ambo rasa nk terbelit membaca kenyataan yang terbelit-belit. Tra tengok dan baca kenyataan Tuan Guru Haji Hadi.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dipetik : Sinar Harian, 18 Oct 08


... (ambo cut & paste bahagian HINDRAF jah)

Dalam perkembangan lain beliau turut menyifatkan tindakan kerajaan mengisytiharkan pertubuhan Hindu Rights Actions Force (Hindraf) sebagai sebuah pertubuhan haram yang menyalahi undang-undang sebagai silap. (Dio kato silap)

“Kerajaan silap dalam menangani masalah Hindraf sejak dari awal lagi.

“Jika kita baca dan lihat daripada awal lagi, Hindraf membuat tuntutan daripada kerajaan British, bukannya kerajaan Malaysia kerana kerajaan British telah menyalahgunakan buruh India yang dibawa ke Tanah Melayu.

“Apa salahnya jika mereka melakukan protes. Di England sendiri, protes dan demonstrasi dibenarkan, mereka hanya kawal sahaja, asalkan tidak merosakkan kemudahan awam.

“Ini kita (di Malaysia), dicantas. Ini yang berlaku dan ia adalah kesilapan sejak awal. Saya juga tidak setuju keganasan dan tidak setuju berlakunya pergaduhan. Tapi saya merasakan kerajaan silap dalam menanganinya,” jelasnya.

Menurut Abdul Hadi, beliau melihat pengharaman Hindraf itu lebih kepada agenda politik kerana sekurang-kurangnya, ia boleh menenggelamkan berita kekecohan yang kini berlaku dalam UMNO.

-------------
.. Hok ni ambo ambik dalam Malaysiakini..

Tuduhan Hindraf melampau dan mengelirukan, kata PAS
Dec 3, 07 4:16pm

PAS menganggap sebahagian tuntutan dan tuduhan Barisan Bertindak Hak Hindu (Hindraf ) adalah melampau dan mengelirukan, kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini.
Sehubungan itu, parti pembangkang tersebut menuntut agar kerajaan segera menubuhkan badan bebas untuk menyiasatnya.

Abdul Hadi merujuk kepada dakwaan Hindraf dalam memorandumnya yang menuduh berlakunya "penghapusan kaum" serta dakwaan berhubung perobohan kuil Hindu di negara ini.

Pada 25 November lalu, Hindraf telah menganjurkan perhimpunan rakyat di ibunegara untuk menyerahkan memorandum tersebut kepada Suruhanjaya Tinggi British.

Ambo raso.. Tuan Guru Anwar dah ngajar Tuan Guru Haji Hadi cara berpolitik cara 'molek'

PS : ambo nengung2.. rasanya, dop salah TGHAH kechek gitu, PAS ke menang besar PRU12, harap menang lah besar, jangan cakap 'besar' dah la.

2.
P Waythamoorthy la ni berada di Landon.. sedang 'berbincang' tentang tuntutan dengan Ratu England ke tu Bro?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP