.

Munafikkah Anwar?

>> 15 Disember 2008



Cerita lapuk ni.. saja je ambo nk 'perangat' atau panaskan.

------------------------------------------
Pada malam Black 14, Anwar berkata,

"Kita akan tukar kerajaan dalam sedikit masa, harap tuan-tuan puan-puan bersabar. Kalau tidak dua tiga minggu lagi, bulan depan. Kalau tidak bulan April, bulan Mei. Kalau tidak Mei, Jun atau Julai. Pastinya, paling akhir sekali pada bulan September."
-----------------------------------------
Pada firasat ambo.. dia berkata demikian kerana mahu meraih populariti untuk memenangi kerusi Permatang Pauh aje..

Tapi idola ambo, Tuan Guru Haji Hadi kata yang dia tak mahu menjadi Mat Jenin (macam anwar).

Sesungguhnya, anwar dah banyak menabur janji.. Berjanji, tapi gagal, walaupun gagal..dia terus berjanji dengan mengubah tarikh pembentukan Kerajaan Langitnya. Tarikh terakhir janjinya ialah 8 Disember 2008.

Kalau dah tahu 'akan gagal', kenapa terus meletakkan harapan kepada segelintir penyokong fanatik dia?

Penipu kah dia? Memungkiri janji kah dia? Memukiri Janji dan Menipu adalah sikap orang Munafik..

Munafikkah dia?

Layakkah Munafik jadi Pemimpin?

Ambo harap dia bukan tergolong dari orang-orang munafik.. Amin

5 ulasan:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) 16 Disember 2008 8:20 PG  

org kita terpesona dgn org pandai cakap. sape yang goreng lebih maka ramailah pengikutnya. harap 916 tulis panaz macam ni lagi...khasnya endorgan di kelanatan tu... husam moses da kamarudin jaafar tumpat.

Tanpa Nama,  17 Disember 2008 3:25 PTG  

ya, 100% munafik. sebab apa la orang kita tak boleh tengok beyond karisma dia? melayu ni senang di pelemah ka? atau terlalu taksub sampai buta hati? bab bersumpah cukup lah kita boleh tengok karakter dia ni..ahli pkr taksub! hampa tak nampak ka?

orgbulan
kulim

anaklangkawi 18 Disember 2008 12:52 PG  

Hehe.. kena pi tanya ustaz pas ni..

jatuh ke idak sifat tu?

IrfAn al-KeiLani 19 Disember 2008 12:46 PG  

wamakaru wamakarullah wallah hu khairun makirin...kita merancang..Allah mrancang..sesungguhnya perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan

jaam 22 Disember 2008 4:21 PTG  

ada satu tempat belum ada orang untuk jd ketua... orang kampung den kato tompektu namoeee.. kg batu duo...

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP