.

Ustz Mat Sabu Tidak Dicalonkan?

>> 22 Disember 2008

(Gambar Abe Mat, cayelahhh.. berani ke Abe Mat kata Al-J****I kepada anwar si kelentong tu sekali lagi di KT?)


Ambo Meramalkan dan merasakan...


Berkemungkinan besar (Ustaz) Mat Sabu tidak akan dicalonkan untuk Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu (P.36), Terengganu.

Ini berkemungkinan :-

1. Penangguhan dan kelewatan (post-pone) meletakkan calon, bagi ambo, Mat Sabu layak kerana dia memang pernah bertanding di KT pada PRU-12 dengan kekalahan majoriti yang kecil (6++ orang). Jika Mat Sabu-lah orangnya, kenapa harus di tangguhkan penamaan calon. Angkat aje Mat Sabu tu.. abis cite.

2. Ada kemungkinan juga disebabkan kehebatan calon BN (ambo rasa je), walaupun PR mengwar-warkan yang mereka akan menang di KT, tapi seolah2 PR dalam ketakutan. Isu minyak dah tak timbul. Barangan harian ada yang turun (macam beras.. dulu RM 19 sekapit, la ni dah RM 16.50 sekapit)

3. Ketakutan dalam diri pemimpin PR (untuk meletakkan calon, takut2 tak layak pulak). Lebih-lebih lagi modal BN sekarang ialah pemuafakatan PAS dengan DAP dan PKR. Umum sedia maklum, BN boleh menyerang dengan senjata baru iaitu PENIPUAN ANWAR UNTUK MENUBUHKAN KERAJAAN LANGIT.

4. Mat Sabu pernah menggelarkan anwar sebagai ANWAR AL-JUBURI pada ceramah di Kubang Kerian, tahun 1998 (maaf, tapi hakikatnya Mat Sabu pernah berkata begitulah). Mungkin ini juga senjata BN. Anwar takut sangat jika BN menggunakan modal begini. Ambo terfikir juga... masakan Ustaz Mat Sabu mahu fitnahkan orang, lebih2 lagi fitnah dengan perbuatan keji (liwat). Anda rasa bagaimana? Anwar betul (mengatakan difitnah) atau Mat Sabu betul?

Lain-lain modal BN
a. isu kandang babi (*)
b. Pembelian kereta 'kamri' oleh kerajaan PR di Perak & Selangor)
c. BN boleh menggunakan isu anwar yang takut nk bersumpah.
d. Isu memperlahankan azan di Selangor.
e. Isu baru iaitu si Husam mahu laksanakan HUDUD, walhal DAP menentang, manakala PKR pula buat 'bodo' sambil mengatakan Negara Islam bukan agenda PR. Mungkin Husam mahu naikkan nama dia setelah diserang teruk2.
f. Anwar kata itu rasuah..ini rasuah.. tapi bukti tak ada.. cakap sedap la bro..
g. Fairuz.. apa cite, kata nk tiru kepimpinan Tuan Guru Nik Aziz? sekarang apa jadi?


(*)
Ambo ingin mengulas sedikit pasal isu kandang babi di Selangor & Kedah (Melaka ambo xnk ambik tau).

Ramai yang mengatakan idea kandang babi tersebut datang dari kerajaan BN terdahulu. Ada yang mengatakan projek itu dah lulus..jadi kerajaan yang ada sekarang kiranya sambung lah.

Ala..senang cakap, jika kerajaan BN dulu berangan2 nk buat dosa..jadi kita dalam PR (termasuk PAS) akan sambung dosa mereka lah? hehehe.. bila duit nk masuk poket (walaupun haram), dosa itu nk diletakkan kepada orang lain lah.

Kalau kita 'baik'. batalkan aje projek tu.. buat kandang lembu ke, kambing ke, unta ke, ayam ke (kata ayam mahal dan kerajaan gagal kawal harga).

Tapi hakikat sebaliknya.. pemeliharaan babi senang, tidak secerewet memelihara lembu.

Pepatah : Nak seribu daya..tak nak seribu dalih.

PS : Ambo harap Ustaz Mat Sabu jadi lawan di KT.. Berani ke Abe Mat kata Anwar Al-J****I sekali lagi? Ambo heran, camna abe Mat boleh tahu 6 bulan lebih awal dari tarikh pemecatan (pemberambusan) anwar?

PKR tak payah la nk menyibuk kat KT..pergi tolong anwar yang dah tak tentu arah tu..

Takbirrr...

3 ulasan:

pemerhati yang memberi nasihat,  22 Disember 2008 10:17 PTG  

Salam kepada semua...

Tentang P36,
Saya rasa PR tidak ada kepercayaan lagi kepada Mat Sabu setelah kalah pada PRU12 dan ini merasakan bahawa PKR dan DAP juga mempengaruhi pemilihan calon dan PAS tidak ada pilihan untuk menentukan calon atas sebab mereka di bawah PR...

Tentang isu khinzir ini,
Saya tidak rasa projek ini ialah projek yang dirancang oleh BN dan diteruskan oleh PR kerana saya lihat perkara ini untuk memberi kebaikan dan kelebihan kepada rakyat bukan islam dan melayu.
Dan ini menjadi perjuangan dalam PR.
Dan exco2 kerajaan selangor majoriti nya kaum cina dan ini membuat kan MB selangor terpaksa menerima kemahuan ini atas sebab apa yang telah dijanjikan dalam perjuangan mereka...

Tetapi kalau betullah ini apa yang dirancangkan oleh BN dahulu, kenapa PAS dan PKR meneruskannya? Adakah sebab terpaksa tunduk dengan tuntutan kaum lain...

Satu lagi yang pelik ialah kenapa bila undang2 ingin dilaksanakan cara islam? tetapi bila cakap hal babi dan arak ini tidak ikut pula pandangan islam..
Baru2 ini ada debat dan forum tentang hukum hudud dan transformasi politik antara Husam dan Khairi... Bila tentang hukum hudud lihat pada kaca mata islam tetapi hal Babi dan arak lihat pada kaca mata kaum lain plak.. Apakah sebenarnya perjuangan yang di bawa oleh PAS???

Kalau anda semua ada masa dan sudi jenguk2 blog saya, layari lah http://merevolusikandiri.blogspot.com

Terima kasih... Salam...

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) 26 Disember 2008 10:47 PG  

wah hebatnya 916... berani dan gedeber ulasannya.

satu lagi isu iaitu rasuah pas ni kerana sanggup beri apa saja kat dap,, macam si nizar tu...asalkan dapat jadi mb...rasuah tu

anuar pun rasuah lagi besar sebab nak jadi pm maka melayu, islam, kuasa dan ketuanan melayu iaitu raja2 melayu nak digadai kpd dap....
pas pulak tukang sokong sebab erdogan lah... rasuah tu....

mungkin kita perlu tahu berapa anuar rasuah kat erdogan dalam pas untuk pr lalu dan utk mereka hidup mewah?

Taminsari 29 Disember 2008 2:10 PG  

Assalamualaikum..

Salam Maal Hijrah 1430.
Semuga apa yang kita lakukan akan mendapat keredaan dari Allah swt.
Insya Allah.

Salam perjuangan
Taminsari
belantan.blogspot.com

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP