.

Mana dia fitnah tu Tuan Guru?

>> 22 Jun 2009

KUALA LUMPUR, 22 Jun (Hrkh) - Majlis Presiden Pakatan Rakyat hari ini menegaskan pihanya menolak sebarang usaha membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno.

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sendiri menyatakan, dalam isu Kerajaan Perpaduan, Umno telah menjalankan fitnah yang jahat dan dengan itu pihaknya bertegas tidak lagi mahu membincangkan pembentukan kerajaan tersebut.

Apa yang diusahakan sebelum ini disalah tafsir oleh kepimpinan Umno/BN untuk memfitnah PAS dan Pakatan Rakyat semata-mata memecahbelahkan hubungan pakatan, katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan sidang media bersama Sekretariat Majlis Presiden Pakatan Rakyat di Bilik Ketua Pembangkang, Bangunan Parlimen hari ini.


Persoalannya :

1. Nampaknya Ustaz Nasa terkena.. pasal dia banyak 'meng-lampu hijaukan' UG ni (Masa tu TGHH senyap membisu di London, walhal dia boleh pun buat ulasan dari sana..

2. Ada yang kata, UG ni 'warning' PAS kepada Anwar dan DAP, yang mana PAS mahu bagitau mereka, PAS adalah 'abang besar' dalam Pakatan Pembangkang (Orang lama la katakan).

3. Tatkala Dtn. Azizah (presiden PKR) dan Ton Nik memberi 'signal hijau' untuk UG... tetiba tak jadi pulak.. siap kata fitnah lagi.. Walhal Kak Wan dekat dengan Bung Nuar serta Tok Nik dekat ngan Presiden..kalau fitnah, takkan tak tau awal2 lagi kot?

4. Tang lawak ialah FITNAH tu... Siapa yang memberi idea UG ni masa mukhtamar PAS sebenarnya, Najib naik berceramah kat pentas PAS ke?

5. Ada yang kata, UG ni ialah perangkap PAS terhadap UMNO/BN.. tapi tersilap langkah, jerat tak kena, umpan lesap dan mangsa lari.. (sini)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP