.

Apa Yang Di Ajar, Penyokong Ikut Saja...

>> 02 November 2008

Dulu parti tu memerintah, kita katakan parti tu jahiliah sebab biarkan pusat hiburan yang jual arak beroperasi.
Bila parti kita memerintah, "Bangsa dan penganut agama lain perlu diberi ruang berhibur." Penyokong ikut saja...

Dulu parti tu memerintah, kita katakan parti tu makan hasil haram sebab kutip cukai kilang arak, pusat hiburan dan judi.
Bila parti kita memerintah, "Kita tak boleh sekat kebebasan bangsa lain (sambil terima cukai hasil haram)." Penyokong ikut saja...

Dulu parti tu memerintah, kita katakan parti tu amal kronisme dan nepotisme sebab beri peluang kepada kawan-kawan dan ahli keluarga.
Bila parti kita memerintah, "Beliau dipilih bukan kerana kroni tetapi kerana beliau layak. Rasullullah dulu pun amal kroni juga semasa pilih khalifah." Penyokong ikut saja...

Paling malang bila;
Dulu orang tu dalam parti lain, hentam kita dan salahguna kuasa. Kita lawan habis-habisan.
Sekarang, orang tu tubuh parti lain untuk lawan kerajaan. Kita sanjung dia habis-habisan. Penyokong ikut saja...

Siapa itu "Orang Itu"?
.
Ini dia 'Orang Itu.."





















Sumber : pasmuda

3 ulasan:

Tanpa Nama,  3 November 2008 6:45 PG  

aku setuju benor cakap ko..aku tertunggu-tunggu jugak bila diorang nak tutup kilang arak kat selangor ni..dulu masa kempen bukan main lagi lantangnya kalau dapat memerintah nak tutup sumber-sumber haram ni..

zaman rasullullah amalkan kroni biasa la tu..kene ikut,tu sunnah..kalau umno buat,bukan sunnah sebab nik aziz kata umno tu kapir.Allah pun mencarut..pun kene ikut sebab dia rasa dia(nik aziz) sama taraf dengan Allah

Tanpa Nama,  4 November 2008 1:56 PTG  

ermm...
biase la...
penyokong 'dia' memang hardcore punyer..sanjung 'dia' giler2..sampai xnampak langsung salah 'dia'.

buat orang2 selangor..
fikir la ke mana korang 4 tahun dr skang...
xsampai setahun memerintah semua milik Melayu perlu dkongsi...
maklumlah parti bebilang bangsa...

aku bukan nak sokong @ salah kn sape2..
tapi ape pun yg berlaku melayu kene kuat..
pertahankan hak melayu...
paling sedih bile pemimpin yg tahu hukum hakam agama pun leh sokong tindakan HINDRAF yang rosakan Open house hari raya...

politik..politik juga tapi jgn sampai maruah melayu dan islam tgadai..
jangan sampai Orang melayu terus 'melayu'

PasMuda 4 November 2008 4:42 PTG  

100 markah utk blogger mimpi916...

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP