.

PAS, Cinta & Hari-hari terakhir

>> 16 April 2009

Berkata Yang Dipertua Parti Islam SeTanah Melayu suatu ketika dahulu....


"Kami rela kalah kerana melaksanakan Islam. Kita rela ditolak rakyat kerana melaksanakan suruhan Allah Taala. Apalah ertinya sebuah pemerintahan tanpa mendapat redha Allah."

Berkata juga Mursyidul Am Parti Islam SeTanah Melayu suatu ketika dahulu....

"PAS (baca: Lama) sebagai pembangkang adalah penegur dan penasihat kepada pemerintah. Seandainya kerajaan pemerintah menukar perlembagaan negara dengan meletakkan Islam sebagai wadah perjuangan dan perlembagaan negara, PAS (baca: Lama) tidak akan menentang. Sebaliknya PAS (baca: Lama) akan bekerjasama dan bersatu dengan pemerintah demi keutuhan dan kedaulatan negara."

Malangnya, itu semua hanyalah kenangan. PAS-Baru (Erdogan) tidak lagi menjadikan pesanan dan kata-kata di atas sebagai panduan. Bahkan salah seorang daripada nakhoda dalam PAS-Baru (Erdogan) itu juga sudah menyimpang daripada kata-katanya sendiri.

Paling penting sekarang ialah, PAS-Baru (Erdogan) akan melakukan apa sahaja hatta bergabung dengan syaitan yang mereka sendiri rejam untuk berkuasa. PAS-Baru (Erdogan) yang mendapat buah tangan daripada Anwar Ibrahim juga sanggup bersekutu dengan sesiapa sahaja, asalkan menentang UMNO dan BN, sama ada dalam keadaan yang salah atau mungkar.

Kerana itulah 'Negara Islam' bertukar menjadi 'Negara Berkebajikan', bahkan ditanamkan di dalam jiwa para pengikut bahawa 'Hudud Hanya Untuk Islam'. Islam hanyalah modal untuk meraih sokongan dan undi sama ada bagi mengekalkan kuasa mahupun untuk merampas kuasa. Islam tidak lagi diwar-warkan sebagai universal dan rahmatan lil 'alamin, sebaliknya hanya untuk sekelompok dan bukan kelompok-kelompok manusia yang lain.

Kerana itulah juga, Setiausaha Agung PAS-Baru (Erdogan) yang suatu ketika sewaktu berada di dalam UMNO merupakan penentang hukum Hudud tegar, kini dianggap sudah bertaubat dengan menjadi anggota parti berkenaan dan dilantik menjawat kedudukan tinggi kerana kepandaiannya mencari dana parti.

Baca lagi sini

------------------------

Sejuk hati dengar 'ayat2' cinta di atas.. itu masa PAS dulu2, PAS lama..

ayat2 cinta domba sekarang ni semakin tenat, dengar sepatah.. rasa sayu, sedih, pilu & nk marah..

Dah nk kena talkin-kah perjuangan & harapan para Ulama' PAS dulu-dulu?

Wassalam...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP