.

Siapakah Teresa Kok?

>> 28 Januari 2009

Ambo terima email dari seorang sahabat.. email yang dah banyak di fwd

hmmmm... ingat !!.. PR bukannya PARTI TAKSUB PEMIMPIN.. Jangan lupa, ia di dokongi oleh 3 komponen parti yg berbeza... Kalau benar TERESA ini adalah threat.. bukan susah, buang dia terus dari PR, kalau DAP sanggah..buang DAP terus, apa susah... hamba tak pk banyak ah.. yang penting ISLAM terpelihara. Kalau benar sdr semua muslim sejati, tak kiralah, BN ke, PKR ke, PAS ke..jika apa2 yg mengancam ISLAM kita gertak sesama tanpa ada kepentingan PARTI.. ini satu cabaran.. camne ??... ada berani?...

-----------------

Nama :Teresa Kok Suh Sim Lahir : Mac31,1964 (44tahun).
Agama:Kristian Katholik (Berpegang Teguh).
Pendidikan:Ijazah USM (Perhubungan) .
Ijazah Lanjutan UM (Sains Politik).
Karier Politik: Setiausaha Politik Lim Kit Siang (1990 – 1995).
1995 - Bertanding di atas tiket DAP Kawasan Parlimen Ipoh Barat kalah pada calon MCA.
1999 - Menang kerusi Kawasan Parlimen Seputeh, Kuala Lumpur .
2008 – Kekalkan kerusi Parlimen dengan undi majority yang paling tinggi keseluruhan dalam semua kerusi parlimen yang dipertandingkan – 36,492.

Sebab-sebab kemungkinan dia ditahan dalam Akta Keselamatan Dalam Negri (ISA) pada Jumaat 12hb September 2008 dibawah section 73(1) .(yang membenarkan setiap induvidu boleh ditahan tanpa bicara selama 60 hari).


Dengar cerita, beliau telah menasihati atau pun mempengaruhi kaum bukan Islam lain untuk menghantar satu petisyen kepada Jawatankuasa Mesjid di Puchong melarang menggunakan pembesar suara untuk laungan Azan; tetapi beliau masih sangakal tuduhannya.Tetapi pada 14hb.September 2008 PPIM,PEWARIS dan Badan-badan Islam NGO's telah buat satu lapuran polis dengan mengatakan Teresa Kok telah melarang menggunakan pembesar suara untuk laugan Azan di Mesjid-mesjid dan surau-surau disekitar Kota Damansara,Sri Serdang dan Pucung Jaya.


Kes ini adalah terpencil dari Teresa tetapi dimasa lampau banyak kali beliau telah lakukan penghinaan sengaja terhadap Institusi Agama Islam dan kerajaan di Negara ini.


1. Tahun 2002 – Telah menulis sebuah atikel di sebagai kolumnist surat khabar harian berbahasa Cina Sin Chew Jit Poh dengan lantang menyuarakan bantahan pakaian berunsur Islam untuk kakitangan Islam yang dianjurkan oleh kerajaan dalam kod etika pakaian rasmi.Dengan mengatakan pakaian Islam tidak berciri mesra-rakyat (people friendly).


2.Menuduh Biro Tatanegara mengamalkan dan menyebarkan pengajaran perkauman(racist) .


3.Bersifat sengaja memalukan Umat Islam dan Sistem Perbankan Islam dengan membentangkan usul perbahasan di Dewan Rakyat berkenaan kerugian Bank Islam pada tahun 2005.Teresa sebagai bukan Islam tidak perlu dan mengambil berat tentang perbankan Islam di mana ramai parti pembangkang yang beragama Islam boleh membawa usul ini.


4.Di Parlimen juga beliau kuat menyuarakan tentang hak ekuiti Melayu sasaran 30% telah tercapai dan kerajaan sengaja manipulasi fakta stastiknya.Telah lantang bersuara untuk hapuskan ekuiti 30% bangsa Melayu dan dasar DEB yang mana orang Melayu anggap ia adalah Hak Orang Melayu.


5.Dengan lantang membantah tindakan PDRM mewajibkan Polis Wanita mengenakan pakaian menutup aurat dan bertudung dengan berkata PDRM sengaja sekat hak- asasi wanita Islam.Sehingga datuk Nazri gelar Teresa Kok ini seorang 'Anti-Islam' di sesi Parlimen.


6.Memalukan pasukan Polis Di raja Malaysia dengan sebarkan mms kononnya pasukan Polis Negara tidak boleh dipercayai dan salah laku terhadap tahanan dalam lokap dengan mendera dan membogelkan wanita rakyat negeri Cina.Sehingga kerajaan pusat telah dipaksa memohon maaf dengan kerajaan Cina.Sengaja dan mempunyai niat jahat menjatuhkan imej Negara dan Polis Di Raja Malaysia di kaca mata dunia.Walau pun sumber fakta mma itu tidak tepat,berkenaan kerakyatan wanita tersebut tetapi beliau sengaja membesarkan kisah tersebut di media antarbangsa. Apabila identity wanita tersebut sebenarnya adalah wanita Melayu dan kerakyatan Malaysia beliau enggan mohon maaf pada keluarga wanita tersebut yang telah aibkan maruah melalui mms dan Pihak PDRM.


7.Berusaha sungguh-sungguh untuk menjadikan Negeri Selangor hub yang terbesar untuk membela babi secara moden didunia.


8. Membangkang penggunaan tulisan Jawi di papan tanda jalan raya di Seputeh.
Para pembaca menilaikan sendiri sikap wanita ini yang begitu radikal dan bahayanya kepada rakyat berbilang kaum yang sentiasa menghormati ugama,kebudayaan dan cara hidup kaum yang lain di Negara ini.Kita harap beliau akan memikirkan dan akan berubah selepas ini seperti Bosnya Mr.Kit dan yang diluar sana yang sentiasa eksplotasi agama kaum lain agar waspada dalam ucapan dan tindak-tanduk kalian!.


Pada pengkagum Anwar, satu hari Anwar akan mati. Pada pengkagum Mahathir, satu hari Mahathir akan mati. Pada pengkagum Tok Guru Nik Aziz, satu hari tok guru akan mati. Pada
pengkagum Tok Guru Haji Hadi, satu hari tok guru akan mati. Pada pengkagum Husam Musa, satu hari Husam Musa akan mati. Pada pengkagum tuhan rabbul jalil, Allah tidak mati.


-------------
Ambo tambah :

9. Dia mahukan penggunaan nama 'Allah' dalam kitab agama lain (bible).

Siapa yang menyokong cik Teressa ni? Siap panggil berceramah di Kelantan lagi? Malaun mana yang jemput?

Sama-samalah kita pertahan kesucian agama Islam. Pertahankan Islam walaupun nyawa dipertaruhkan.

5 ulasan:

Tanpa Nama,  28 Januari 2009 pada 2:49 PTG  

Janji anti-UMMNO. Musuh UMNO musuhku jua. Fatwa TGNA, daripada bekerjasama dengan UMNO, lebih baik bekerjasama dengan Syaitan! Nauzubillah. Pulanglah ke pangkal jalan wahai saudara-saudaraku. Jangan terpedaya dengan nafsu amarah dan hasad dengki. Peliharalah kesucian agamamu. Kafir itu sebenar-sebenarnya musuhmu, saudara-saudara Islammu bukan musuhmu.

taipingmali 28 Januari 2009 pada 6:58 PTG  

tak ada kah kisah skandel dia yang lain, kalau ada best juga,,,,

USD 28 Januari 2009 pada 10:00 PTG  

Ya sy sgt stuju, atas nama agama pakaian parti harus tolak ketepi, biar semua satu suara, ptahankan yg hak!

JRY The Boonto 28 Januari 2009 pada 10:34 PTG  

sungguh berani theresa kok ini mencampuri hal-hal agama Islam.

Kunjungin http://jentayuabaka.blogspot.com

Jeepers Creepers 29 Januari 2009 pada 12:57 PTG  

Kita mesti hancurkan teresa dan DAP dari bumi Allah ni. Jihad Fisabilillah.

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP