.

Temberang terbaharu oleh anwar.. Ludah meludah la pulak

>> 08 Januari 2009

Ludah jika Pakatan Rakyat gagal bawa perubahan - Anwar

KUALA TERENGGANU: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau sanggup diludah sekiranya Pakatan Rakyat tidak mampu membuat perubahan seandainya diberi mandat memerintah negara.

"Saya tidak berani bersumpah atau berjanji tapi saya berikrar akan membela nasib rakyat. Sekiranya saya tidak berbuat demikian, tuan-tuan boleh jumpa saya dan ludah pada saya," katanya dalam satu ceramah di sini, malam tadi.


Ceramah anjuran Pakatan Rakyat itu adalah bagi menyokong calon PAS Mohd Abdul Wahid Endut dalam kempen pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Kuala Terengganu menjelang pengundian 17 Jan ini.

Ceramah yang diadakan di kawasan rumah pangsa Jalan Bukit Kecil dihadiri 100 orang.

Dalam ceramahnya, Anwar membangkitkan isu penahanan beliau oleh polis, isu pengambilan tanah oleh Umno selain isu rasuah.

Dalam pilihan raya itu, Mohd Abdul Wahid berdepan calon Barisan Nasional Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh dan seorang calon Bebas. BERNAMA

-------------

Quote :
"Saya tidak berani bersumpah atau berjanji tapi saya berikrar akan membela nasib rakyat".

1. Memang anwar takut pun kepada SUMPAH MENYUMPAH ni..
2. "Membela Nasib Rakyat?".. Ingat pada masa anwar muda2 dulu..dia pernah membuat 'demo' kerana kerajaan tidak pedulikan nasib rakyat di Baling, Kedah. Dia mahu dianggap sebagai PEMBELA rakyat DI BALING. KEDAH. Tapi bila dia diangkat jadi TPM, nasib penduduk Baling tetap macam tu juga.. Pembela atau PEMBALA?

PS : Ludah meludah ni bukan amalan kita. Inilah cara anwar men'gempak' pengundi untuk 'menolak' beliau naik menjadi PM.

Apapun disini.. kita tak perlu fikir untuk meludah beliau.. kerana kerajaan yang beliau mimpikan memang dah lama berkubur.

Dulu menipu hari ke hari,
Gila nak jadi Perdana Menteri,
Tapi PAS mahu TG Haji Hadi,
Cukuplah tu bermimpi datuk seri..

3 ulasan:

Tanpa Nama,  8 Januari 2009 6:54 PTG  

Buat apa ludah meludah, baling je kasut kat muka dia,macam Saudara dia Bush.Anuar ni muka tebal kalau setakat ludah dah tak jadi hal.

Tanpa Nama,  8 Januari 2009 7:05 PTG  

brooo takan u dah lupa c kawan ni dah memang ludah muka dia sendiri lepas gagal 16 sep..apa nak hairan brooo dia memang dah buat terlebih awal sebelum ofer org lain...so tak hairan sangat lah broooo lain lah kalau dia ofer kencing d muka dia itu saya setuju...

torashah 9 Januari 2009 11:50 PG  

Salam..

Adakah kita sedia boikot 'politik Yahudi' atas alasan Malaysia Baru? Iaitu pemimpinnya ialah Anwar Ibrahim? Kenapa Anwar seolah-olah tidak mempunyai kemaluan bila melihat rakyat Palestin ditindas dan dibunuh oleh askar Israel berbanding memperjuangkan nasib kaum HINDRAF kononnya ditindas oleh orang Melayu?

Kalau begitu kita juga perlu boikot parti yang bersahabat dengan Yahudi di Malaysia, iaitu PKR dan sahabat mujahid mereka seperti PAS dan DAP!!! Biar rakyat Terengganu mengajar barua-barua yahudi yang bertapak di Malaysia tetapi bertopengkan Melayu, Cina atau India.

Salam perjuangan

Catat Ulasan

Sila tinggalkan ulasan anda

Label

Bermula 19/7/2010

Pengiklanan Sahaja

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP